www.mamboteam.com
PR-BG.com... Информацията от първоизточника Реклама
Начало arrow Неправителствени организации arrow Други arrow FIFA рекламира вредни детски храни
сряда, 19 ноември 2008
 
 
Рубрики
Икономика и бизнес
Държавно управление
Политика
Неправителствени организации
Култура и изкуство
Наука и образование
Здравеопазване
Спорт
Шоу и развлечения
Други
Блог на Георги Рогачев
Вход





Забравена парола
Ако желаете да публикувате своите PR-и е необходимо да сте регистриран и одобрен... РЕГИСТРАЦИЯ ОТ ТУК
PR с късмет
Полезни връзки
Приятели

KOMENTARI.com
TechNews.bg
Fiat-bg.eu
Bulmedia.info
www.pr-gb.com
press releases
www.melodika.net
www.pr-canada.net
www.globallica.com

FIFA рекламира вредни детски храни Печат Е-мейл
Автор BNAP.org   
петък, 07 юли 2006

Във връзка със Световното първенство по футбол, Нестле стартира рекламата на специална детска закуска наречена „FIFA Official Licensed Breakfast Cereal“. Оказва се, обаче, че продукта по-скоро има състава на бонбон отколкото на закуска подходяща за деца, защото съдържа 35,4% захар и енергийна стойност 1676 кдж (395 ккал) в 100 грама.

Международната мрежа от 12 потребителски, екологични и социално ангажирани организации (ASECO), остро разкритикува ФИФА по повод „закуската“, която съдържа 1/3 захар и енергийната и стойност е малко по-малка от тази на „Mars“. БНАП подкрепя инициативата, като един от основните членове и съосновател на ASECO. ASECO изпрати писма до ФИФА и няколко национални футболни съюза в Европа, с искането да променят политиката си по отношение на маркетинга на храни.

„За съжаление ФИФА позволява ползването на световното първенство по футбол, за да бъде рекламирана една незравословна храна, която е сред причините за затлъстяването на децата“, казва Клаус Йенсен от ASECO.

Ново проучване на Института по медицина във Вашингтон, САЩ, озаглавено „Food Marketing to Children and Youth: Threat or Opportunity“, показва пряка връзка между маркетинга насочен към децата и проблемите със затлъстяването им. Изследването, което потвърждава тези хипотези е изискано от Конгреса на САЩ и финансирано от Центъра за контрол и превенция на болестите в САЩ (CDC).

В Европа, почти всяко четвърто дете е с наднормено тегло, а децата с такова тегло нарастват с около 400 000 на година. Затлъстяването, бивайки основен фактор за развитие на диабет (тип II) и високо кръвно наляган, е една от причините за предотвратимата преждевременна смърт в Европа.

„Призоваваме ФИФА, сериозно да преосмисли, кои продукти желае да „лицензира“ с името си. Футболът е спорт, който се асоциира със здравословния начин на живот и може да играе основна роля в борбата срещу затлъстяването при децата. С лицензирането на нездравословна храна, ФИФА обърква посланието на тази красива игра“, казва Клаус Йенсен.

 
< Предишен   Следващ >

Българска Интернет Партия
Присъедини се към бъдещето!

ПОСЛЕДНИ  КОМЕНТАРИ:

Най-новото
Най-четено
 
Top! Всички публикации могат да се ползват свободно от медиите при позоваване на източника...   Top!